M'ARS Poetica

Azt mondják a férfiak a Marsról, a nők pedig a Vénuszról jöttek. Ha ez így van, nem csoda, hogy nem értik egymást. De ha körülnézek az emberek között, néha azt érzem, tényleg egy másik bolygóról jöttem. Fizikai határok feszegetése, sportélmények, filmek, utazások, találkozás különböző kultúrákkal.

Friss topikok

  • DaMartian: BTW good parenting ;) (2015.11.17. 13:01) A név kötelez
  • DaMartian: Bozót: ez most már nem kifogás :P (2015.11.17. 11:40) Megéri?
  • futmintnyúl: Üdv a klubban! :) Várjuk a következő bejegyzést! :) (2012.01.25. 15:21) M&M's Újratöltve

Történelmi tanulság: a foci egy olyan játék, amit huszonketten játszanak, és végül az nyer, akinek német edzője van

2015.11.17. 11:37 DaMartian

Mikor utoljára EB-n volt a magyar válogatott, még perverz gondolat sem voltam. A mexikói VB alatt 9 évesen gombfociztam Nyilasival meg Détárival, de amúgy nem is emlékszem rá. Az azóta eltelt közel 30 éve várom töretlenül, hogy újra kijussunk nemzetközi porondra.
4487ceb6-3746-4671-86f2-8ae3c973d2c7.jpg

Akárhányszor is zakóztunk, vagy aláztak meg minket, mégis minden egyes alkalommal újra ott voltam reménnyel telve. Akkor is, amikor sokan lesajnálták, kinevették, vagy nem értették, miért? Főleg, hogy nem is szeretem a focit!
hqdefault.jpgSzámolatlan bosszúság, már zsebben érzett meccsek hosszabbít-ásban bekapott góljai után, Hollandiában szégyenkezve kullogni haza az arénából magyar címeres mezben a 8:1-es vereséget követően, ó hányszor mondtam, hogy: soha többet?

De aztán mégis mindig győzött a remény, és most végre a csapat is! Ennek a selejtezőnek már az elején éreztem, hogy ha most nem lesz meg, akkor soha. Kibővítették a keretet és meglepően könnyű csoportot is kaptunk. Ennek ellenére rögtön jött az első zakó, és könyörögtem, csak nehogy ezen múljon! Majdnem ezen múlt.
A selejtezőt keretbe foglaló (ám semmit nem jelentő) görög vereség után biztos voltam benne, hogy legjobb csoportharmadikként 
kint vagyunk. A papírforma szerint szinte annyi esélye volt hogy ne mi legyünk a kijutók, mint hogy meccs közben a kezdőkörbe csapjon a villám. Amikor a 89. percben szálltak el a remények, nem hittem el, hogy megint jön az átok, és még szerencsénk sincs, mikor egyszer kellene csak egy csipetnyi. 
magyar-norveg-nevek_kiemelt-280x213.jpg

Akkor még nem lehetett tudni ki az ellenfél, de úgy éreztem bárkit is kapunk, bukta lesz, mert mentálisan nagyon nehéz felállni ha már fél lábbal az EB-n érzi magát az ember, egy vesztes meccs után (ahol hosszú idő után újra előjött az utolsó perces mumus is). Na meg a lehetőség terhe amúgy sem volt soha az erős oldalunk. 

norvegtv316.jpgDe már örülök neki, hogy így alakult, mert ezúttal megmutattuk, ráadásul otthon, hazai szurkolók előtt. Most nem más juttatott ki minket, hanem mi harcoltuk ki! És HOGY? Szétvetett az ideg, amikor hallottam, hogy örültek nekünk a norvégok. Imádkoztam, hogy a pályán vághassunk vissza!

S lám! Sosem felejtem el ezt a fantasztikus 180 percet, amikor a magyar csapat időnként focizott, a maradékban meg foggal-körömmel harcolt. Nem volt ezúttal sem rövidzárlat, sem röhelyes potyagól. Végre nem egy becsorgó, talált, szerencsés góllal nyertünk, hanem 2 milyen találattal?! És jöhet a fika, hogy most minden 2. európai csapat kijut, meg vicc-csoport. De azért mindenki figyelmébe ajánlanék 1-2 nálunk komolyabb csapatot, akik még így sem jutottak ki, pl. a minket legutóbb rommá alázó hollandot..
article-2656973-0a681985000005dc-413_634x475.jpgBár ott lehettem volna Budapesten hogy élőben legyek részese a fiesztának, mint utoljára a Manchester elleni ZTE győzelemnél. De bárhol jó most magyarnak, MAGYARNAK lenni! És igen, utálom, hogy minden bokorban stadion épül, és hogy a focistáink a tudásukhoz képest magasan túl vannak fizetve, nem tudni a labdát törik-e gyakrabban vagy a Lamborghinijüket, mert időnként még mindig falábúak.

11251730_169593386724117_5756888110804562400_n.jpgDe helyenként már úgy éreztem, foci amit a pályán látok, tetszik a hajtás, a fegyelem. Alig kaptunk gólt az egész sorozatban. Egy-két gyerek időközben még tököt is növesztett és vannak új arcok, míg simán kimaradtak a "bérletes" nevek ha úgy adódott. Még az interjúkra sem ismerek rá, alázat és egészen tisztességes összetett mondatok. Böde egy bunkó, de imádom, Királyt lehet szídni, de akkor is király. Akárcsak Dárdai meg Storck, aki úristen, kiket rakott be?! Aki pályára se lépett egész évben?! A csávó vagy elmebeteg vagy zseni de bakker minden húzása bejött!

nor-hun_orom-890x661.jpgCsak azt sajnálom, hogy Fülöp Marci nem élhette meg a magyar foci negyed százada elért legnagyobb sikerét. Megérdemelte volna. Mert ez történelem! Remélem őrangyala marad odafentről ezután is a csapatunknak. Teljesen mindegy mi lesz jövőre Franciaországban, mert a lényeg, hogy végre OTT LESZÜNK!

Én csak egyetlen szót szeretnék üzenni ma mindenkinek, aki bármennyit is hozzátett ehhez: KÖSZÖNÖM!

Két kedvenc postom a témában: Seneca írása és Tőrös Balázs szösszenete.

Szólj hozzá!

Címkék: Párizs Győzelem Foci EB Selejtező Norvég Magyar Kijutás álomsorsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://martian.blog.hu/api/trackback/id/tr78085526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása